Môj prvý výlet na Walleye do oblasti kanoistiky Boundary Waters

Deň 0

Prišla som z práce načas a zobrala som dcéru zo škôlky. Moja žena odišla z práce tiež načas. Po krátkom rozlúčke a niekoľkých doplnkoch do výbavy na poslednú chvíľu som odišiel na letisko v Detroite.

Počas letu som mal svoje obvyklé šťastie…bolo to zbalené a ja som sedel vedľa ďalšej veľkej postavy, ako som ja. Nikdy sa mi nepodarí sedieť pri malej drobnej veci, ktorá zaberá len pol miesta, vždy skončím s niekým ako som ja, kto je príliš vysoký a objemný na to, aby sa cítil pohodlne v tých krabiciach so sardinkami, ktoré nazývajú lietadlá. Pristál som o 21:30 miestneho času v Minneapolise a čakal som na batožinu. Na moje veľké prekvapenie sa sem dostali oba kusy batožiny. Bohužiaľ, kvôli pomalému načítavaniu a ďalšiemu čakaniu pred odletom na mňa zvyšok mojej posádky čakal ďalšiu hodinu.

Zvyšok posádky ma vyzdvihol na nakladacej ploche jump-n-run a vydali sme sa smerom k Ely. Myslím, že to boli asi 4 hodiny, alebo trochu viac, so zastávkami, ktoré sme urobili, a srnkami, ktorým sme sa museli vyhýbať. Musíte ich sledovať, sú tam husté. Nakoniec sme dorazili do Ely o 2:30 a rozhodli sme sa, že si na pár hodín zdriemneme, kým sa stretneme s konfektérmi.

Deň 1

Chlapcov z Wilderness Outfitters sme stretli v miestnom raňajkovom podniku (nepamätám si názov, ale mali vynikajúce jedlo) o šiestej ráno. Po raňajkách sme sa vrátili do konfekcie a zbalili sme si výstroj. Mali sme dve kanoe, šesť batohov a dve rúrky na prúty. Všetko, čo sme potrebovali, bolo v týchto baleniach vrátane nášho jedla, rybárskeho vybavenia, stanov, oblečenia, kuchynského náčinia atď.

Okolo 7:30 sme vyrazili k Chainsaw Sisters a okolo 8:00 sme nastúpili na kanoe. Voda bola dostatočne vysoká na to, aby sme sa bez väčších problémov mohli splaviť na kanoe po potoku Pickett. Bol som v kanoe s naším sprievodcom Jeffom. Počas prvých pár minút si prešiel základné ťahy na kanoe a ich účinky a vyskúšali sme si ich v tom pomaly sa pohybujúcom krútiacom sa potoku.

Jazero Mudro bolo našou prvou otvorenou vodou, ktorú sme prešli a netrvalo to dlho. Neuvedomil som si však, že najohavnejší prechod cesty bol na druhom konci… „Stairway To Heaven“. Ostatní v skupine mi povedali, že to bolo škaredé, ale podcenil som to. Portážna cesta bola slizká od blata. Prvá polovica portáže bola väčšinou štrková cesta do kopca a druhá polovica bol neskutočne škaredý zjazd, ktorý tvorili skaly vyhladené vodou ako schody, keby tie kroky robil šialenec. Nafúkol som si a nafúkol som sa na jednu stranu a začal som dole na druhú, ale stále som sa šmýkal pod váhou dvojitého balenia. Jeden z ostatných sa vrátil a pomohol tým, že mi zložil vrchný batoh, čo mi umožnilo dokončiť prenos bez toho, aby som spadol a narazil na kameň. Po tom, čo sa zdalo ako večnosť, no v skutočnosti to bolo len pár minút, som sa dostal na koniec cesty a dorazil som k jazeru Sandpit Lake.

Pádlo cez Pieskovisko bolo bezproblémové. Hoci jazero v skutočnosti nie je také veľké, je celkom pekné a v jazere by mali byť slušné Walleye a Smallmouth, ale to sa dá povedať o mnohých jazerách v BWCA. Zakrátko sme dorazili na prístav medzi Sandpit a Tin Can Mike. Táto preprava je dlhšia ako prvá, ale je o niečo jednoduchšia, pretože sklon stúpania a klesania nie je taký veľký. Stále si musíte dávať pozor, ako stojíte, ale nemáte pocit, že zomriete, ak spadnete.

Potom, čo sme dokončili prenos Sandpit, sme sa ocitli pri pádlovaní cez jazero Tin Can Mike. Na niektorých mapách je toto jazero známe ako Murphyho jazero, ale zdá sa, že nikto nevie prečo. Tin Can Mike vyzerá veľmi ako Sandpit, len je väčší. Opäť má údajne dobrú populáciu Walleye a Smallmouth, ale tam sme sa nezastavili. Portage pri jazere Tin Can Mike vás zavedie k jazeru Horse Lake. Nepamätám si veľa z cesty medzi Tin Can Mike a Horse Lake, takže to nemohlo byť naozaj ťažké.

Teraz, keď sme v Horse Lake, naším cieľom je rieka. Našťastie pre nás v ten deň nefúka veľký vietor, pretože náš sprievodca povedal, že toto jazero môže byť dosť škaredé na pádlovanie, keď sa zdvihne vietor. Pádlovali sme do polovice jazera a zabočili na východ do Horse River. Krátko na to sme prišli k nášmu prvému riečnemu prístavu. V tomto bode nás sprievodca nechal vystúpiť z kanoe a previedol ich cez veľmi krátke pereje jednu po druhej a my sme nastúpili na druhej strane. Pred ďalším privedením rieky bolo treba vyjednať pár krátkych perejí a tie boli bezproblémové, pretože sme si dali na čas a cez každú sme vybrali dobrú líniu. Ďalšia riečna preprava bola o niečo dlhšia ako prvá riečna, ale stále nie viac ako pár stoviek yardov. Späť do rieky sme išli a ešte chvíľu pádlovali, kým sme sa dostali ku konečnému prístavu pred vodopádmi. Toto je ďalší priemerný prenos, ktorý nemožno opísať ničím iným ako nádhernou scenériou ako vždy. Teraz sme na poslednom úseku rieky pred vodopádmi Lower Basswood Falls.

Existujú dve rôzne portáže, o ktorých viem, že v Lower Basswood falls, jedna na americkej strane a druhá na kanadskej strane. Kanadský portage je z dlhodobého hľadiska o niečo lepší, pretože vás umiestňuje po prúde od odtoku vodopádov a uľahčuje štart pádlovania. Po prejdení vodopádov Lower Basswood Falls sme teraz v jazere Crooked Lake. Prenášanie sa pre nás skončilo, pretože náš cieľ je Skull and Crossbones.

Kemp Skull and Crossbones sa nachádza asi 4 míle pádlom po prúde v jazere Crooked Lake. Nachádza sa na južne orientovanom bode vedľa prúdu južne od Stredného zálivu. Pádlo na toto miesto je celkom pekné, pretože míňate nejaké piktogramy umiestnené na vysokej skalnej stene. Keď sme sa blížili k nášmu cieľu, počasie sa začalo zhoršovať, keď sme videli, ako sa začali valiť búrky. Začali sme pádlovať o niečo rýchlejšie, keď sme v diaľke počuli praskanie hromu a dostali sme sa do kempu skôr, ako začalo pršať. Keď sme vykopali stany, vytiahli sme našu výstroj do dažďa a pripevnili sme plachtu na oblasť blízko ohniska. Keď monzún prešiel, dokončili sme rozloženie tábora a rozhodli sme sa trochu chytať ryby.

Južne od nášho kempu sú dva prúdy oddelené bazénom s ostrovčekom uprostred. Začali sme sa unášať v súčasných víroch a uháňali sme k Walleyesovi. Nikto nechytil žiadne veľké, ale chytili sme dosť na to, aby naša štvorčlenná skupina mohla večerať. V tom čase sa už stmievalo, tak sme sa vrátili do tábora, navečerali sa a zavalili sa do spacákov.

2. deň

Druhý deň priniesol viac dažďa a vetra. V ten deň sme sa rozhodli loviť prúdy južne od tábora a hneď vedľa tábora, pretože stredajší záliv bol rozvírený na penu. Kým sme lovili v zátoke naproti kempu, videli sme, ako dve kanoe štartujú do stredovej zátoky, o pár minút sa vrátili, keď videli vlny v zátoke. Ku koncu dňa viac vyšlo slnko a trochu sa zmiernil vietor, ale stále dosť fúkalo. Nechytili sme žiadny obrovský Walleye, ale chytili sme dosť na ďalšiu večeru.

3. deň

Tretí deň bolo lepšie počasie a náš stan mal maskota. Zdá sa, že miestny pavúk rád sedával každé ráno na vonkajšej strane nášho stanu. Mal asi päť centimetrov a na chrbte mal zaujímavé vzory. V ten deň sme išli do tretieho prúdu a lovili sme po tom, čo sme na plytčine pri kempe zachytili niekoľko mieňov. Všetci chytili Walleye’s a Northern Pike, ale v ten deň neboli žiadne trofeje. Opäť sme mali dosť na večeru.

4. deň

Štvrtý deň priniesol viac vetra a tak sme sa rozhodli loviť v okolí kempu. Boli chytené viac jedlé tlupy a objavil sa pár šťuky severnej a maloústa. Maloústy bas bol 22″ a 21″ a dosť mohutný. V tú noc sme grilovali ryby namiesto ich vyprážania, bolo to VEĽMI dobré. Každému by som odporučil grilovať Walleye. Dokonca by som zvážil, že nechám olej doma a prinesiem len základ na grilovanie, trochu masla v spreji a nejaké korenie.

5. deň

Rozhodli sme sa, že sa tento deň vrátime do tretieho prúdu, či už dážď alebo svit. Deň sa začal zamračeným pekným mrholením. Dostali sme sa takmer k americkému prúdu a vietor šľahal do šialenstva. Pokus o pádlovanie proti vetru cez prúd bol dosť intenzívny, pretože to generovalo nejaké škaredé biele čiapky, kde sa stretával s prúdom v úzkych. Bojovali sme do tretieho prúdu a čakali, či vietor povolí, ale nikdy neustal. Vrátili sme sa dole americkým prúdom a našli sme si miesto na obed. Po sieste a sledovaní počasia sme sa vrátili do štvrtého prúdu, aby sme sa dostali z vetra a lovili ryby. Unášali sme sa po celej ploche tesne nad štvrtým prúdom a nachytali sme dostatok rýb na večeru. Potom sme sa pokúsili loviť body späť cez stredný záliv na Tablerock, ale na šnúre nebolo nič iné ako Pike s kladivom.

6. deň

Tento deň sme rozbili tábor a vydali sa späť. Pádlovanie po rieke Horse nebolo také zlé, kým sme nedosiahli malé pereje, ktorými sme išli po prúde. Loď sme uviazli v oboch prípadoch, ale dokázali sme sa dostať zo skál. Previezli sme sa okolo prvých perejí pred vstupom do Horse Lake. Keď sme dorazili k jazeru, dali sme si obed a rozhodli sme sa chvíľu loviť ryby, kým opustíme BWCA. Videli sme niekoľkých ľudí loviť útesy pre Walleye, ale rozhodli sme sa, že je príliš skoro v sezóne na to, aby tam bolo veľa. Sústredili sme sa na body a ostrovy na záveternom konci jazera. Chytili sme asi päť Walleye za pár hodín, ktoré sme mali nazvyš, a všetky sme ich hodili späť, keďže sme nevyťahovali ryby. Potom sme dokončili pádlo von.

Keď sme dorazili k Chainsaw Sister’s, išli sme do baru a dali si pár studených, kým sme čakali na našu jazdu. Boli to najlepšie pivá, ktoré som mal za dlhú dobu. Naša jazda nás vyzdvihla a odviezla späť k konfektérom. Keď sme tam boli, dostali sme kľúče od nocľahárne a dali sme si dlho očakávanú sprchu. Potom sme išli do Cranberry’s a dali si hamburgery a pivo na večeru, potom sa šlo spať.

7. deň

V to ráno sme si dali ďalšie dobré raňajky v tej či onej kaviarni (stále si neviem spomenúť na názov) a usadili sme sa u konfekcie. Uprostred všetkého ruchu noci predtým sa nám podarilo zamknúť kľúče v kamióne, takže sme museli čakať aj na zámočníka. Aha, vieš ako to chodí. Keď sme sa všetci usadili a nachystali, vydali sme sa späť do civilizácie. Vysadili ma v Minneapolise na letisku a zvyšok posádky pokračoval do svojich destinácií.

Záver

Čo povedať o mojej prvej ceste do BWCA? Miloval som to. Otočila by som sa a šla by som znova. Ticho, rybolov, scenéria, to všetko má. Aj keď sme nechytili žiadnu trofej Walleye a nikto, s kým sme hovorili, tento rok nemal, viem, že tam sú. Toto miesto ponúka aj zabijácky lov maloúst a niekoľko obrovských 20#+ severských šťúk. Je tam dostatok vody na lov v inej vode na každý výlet po celý život, ak radi pádlujete do zadnej krajiny.

Tiež by som chcel povedať, že náš Outfitter bol veľmi dobrý. Wilderness Outfitters poskytli vynikajúce vybavenie, kanoe a ich sprievodcovia sú špičkoví. Jeff je obzvlášť dobrý, aj keď ryby nehryzú najlepšie, má zmysel pre humor a dostatok príbehov na vyplnenie pomalého času. Majiteľ chytal, lovil a lovil v tejto oblasti už ako malý chlapec a pravdepodobne vie o tejto oblasti toľko alebo viac ako ktokoľvek iný. Ich nocľaháreň bola čistá a práve ju renovovali. Zatiaľ čo poschodové postele trochu vŕzgali, boli pohodlné a sprchovací kút bol pekný a čistý.

Čo sa týka rybárskeho náradia, pravdepodobne môžete chytiť všetky ryby, ktoré chcete, s 1/4 a 3/8 uncovými jigmi zakončenými lúhmi alebo treňami. Ryby môžete chytať aj na hlodavce, ale zdá sa, že živá návnada funguje o niečo lepšie. Môžete tiež hodiť nejaké lindy náväzce pre prípad, že by bol rybolov trochu ťažší, aby ste mohli prezentáciu spomaliť. Iní majú veľa výsledkov pri rybolove sklzu bobber rigs tiped s mieňmi alebo výluhy. Namiesto privádzania mieňov by som odporučil priniesť si sieť a chytiť si vlastné. Dá vám to menej na prenášanie a fungujú rovnako dobre.

Musím povedať, že som sa na cestu dostatočne fyzicky nepripravil. Nabudúce začnem chodiť na dlhé prechádzky s batohom naplneným závažím. To mi pomôže pripraviť ma na prenos. Stále som neprišiel na dobrý kondičný nápad na pádlovanie okrem toho, že idem von a niekam sa voslovať.